Новости

Асфальт – матеріал, призначений для будівництва дороги. Його отримують природним шляхом або із сумішей бітумів, виробничих нафтових переробних робіт із додаванням невеликих частин мінеральних компонентів. Асфальтовий склад має смоляний відтінок. Структура речовин в’язка, що дозволяє швидко і зручно укласти його на поверхню, де планується будівництво дороги.

Сфера застосування асфальту

Даний будівельний матеріал використовується у якості в’яжучої речовини для ремонту та монтажу дорожнього покриття. Окрім цього, асфальт актуальний у підготовці замазочних матеріалів та клеїв, які застосовуються в будівельних цілях для різних конструкцій. Він присутній у складі електроізоляційних компонентів, руберойду, черепиці, виготовленої на бітумі, пергаміну та інших речовин.

Асфальт
Асфальт

Не дивлячись на те, що асфальтовий склад широко застосовується у багатьох сучасних сферах, основним його функціональним призначенням залишається сфера будівельних робіт, покриття аеродромів, автомобільних трас, тротуарних та пішохідних зон, ділянок комерційного та приватного призначення.

Методи виготовлення асфальта

В залежності від характеристики, дорожній асфальт виробляється за стандартними етапами:

  1. Підготовка компонентів, які входять до складу основної речовини. Спеціальна техніка вимірює мінеральні компоненти, розділяючи їх за фракцією. Після цього проводиться сушка, нагрів і подача в змішувач.
  2. Підготовка бітуму відбувається так: підігрітий до певної температурної норми в спеціальній установці бітум постійно розміщується, що дозволяє отримати окрему масову складову. При даному процесі надлишки вологи із суміші виходять, після чого готовий бітум розподіляється в змішувач і котли.
  3. Змішування готового піску або щебня з мінеральним порошком і розмитим бітумом.
  4. Готова суміш для укладки асфальту розміщується на самоскиди, які відправляються на об’єкт. Якщо немає необхідності відправляти речовину на будівельну площадку, її для подальшого зберігання попередньо охолоджують та вивозять на спеціалізовані склади.

Класифікація асфальту

За способами отримання даного складу він може бути природним та штучним:

  1. Природний асфальт – це речовина твердої структури, що отримується в результаті важких природних процесів, які утворюються в продуктах нафтової переробки. Матеріал природного походження на більш ніж 80% складається з вуглецю, решта частина – водень, азот, кисень, сіра. В цілому асфальтовий матеріал отримується проміжним станом за допомогою перетворення нафти в бітум м’якої структури. Як правило, його місцями добичі є області неглибоких нафтових залежів.
  2. Штучний асфальт – це чорна смоляна речовина, яке отримується штучним способом в процесі переробки нафти. Виготовлення штучного складу відбувається наступним чином: при перегонці нафти виділяються важкі фракції мазуту, парафіну та бітуми, які в подальшому змішують та отримують будівельний продукт, який називають асфальтом. Застосовується такий склад у дорожньому будівництві.

За типом речовин та способами укладання його можна розкласти на три групи:

  • Гарячі суміші, в основі яких більша частина в’язкого бітуму, отримуються в температурних нормах від 120 С.
  • Теплі суміші, де переважною складовою є малов’язкий бітум, виробляється в нормах від 40 до 80 С.
  • Холодні суміші з основним компонентом рідкого бітуму можна укладати в холодну пору року, коли температура навколишнього середовища не опускається нижче -5 С.

Крім того, матеріал розділяють на групи за структурою:

  1. Щільний. У складі такого асфальту присутня мілкий щебінь. Його застосовують для укладання верхніх шарів дорожніх покриттів. Якщо фракція щебня складає менше 5 мм, він вважається мілкозернистим, тому готове асфальтове покриття буде витримувати невеликі навантаження. Це стосується зон відпочинку, пішохідних тротуарів. Для будівництва верхнього шарів автодоріг використовують щебінь більш крупної фракції – від 5 до 15 мм.
  2. Пористий. Враховуючи, що асфальтова дорога будується з кількох шарі, одним з них є пористий асфальт, який укладається в нижній частині. У їх складі бітуму в кілька разів менше, ніж у попередній групі.
  3. Високопористий. Оптимальний варіант для будівництва автомобільних доріг, які повинні витримувати силові навантаження. Для виробництва такого матеріалу використовується щебінь більш крупних розмірів. Це дозволяє забезпечити високу водонепроникність і дренаж вологи. Фракція щебня від 15 до 40 мм істотно знижує вдавлювання у верхні шари грунта, а це виключає вимивання асфальту.
Різниця між асфальтом і асфальтобетоном

Існує помилкова думка, що асфальт и асфальтобетон – це одне і те ж саме. У дійсності, обидва склади мають достатньо подібні властивості і застосовуються в однакових сферах, однак асфальтобетон – це модифікація традиційного асфальтного матеріалу.

У складі асфальтобетону входять суміші бітумів, звичайний асфальт, інертні речовини. Останні, в свою чергу, надають готовому матеріалу більшої щільності, твердості і стійкості до атмосферних і механічних впливів.

Крім цього, між двома матеріалами існує відмінність у способі укладання та спеціальному обладнанні, яке необхідне в ремонті та будівництві доріг.

Call Now Button